RSS

Inlocuiti zaharul rafinat cu zaharul de palmier natural si sanatos

04 Jul

Cati dintre noi nu ne bucuram atunci cand gustam ceva dulce? Fie ca este vorba de cafeaua servita indulcita cu zahar, fie ca este vorba de o felie zdravana de tort, aproape tuturor ne place gustul dulce al lor. Insa putini isi dau seama de efectele pe care le are acest dulce consumat in exces sau obtinut folosindu-se ingrediente rafinate, procesate, nenaturale. Zaharul alb rafinat, sau „otrava alba”, cum mai este numit, se afla pe lista neagra a alimentelor care ne distrug sanatatea. Nu trebuie sa renuntam la dulce, ci sa cautam alternative de indulcire, mai sanatoase. Astfel, putem alcatui o lista cu fructe proaspete, miere de albine sau zaharul de palmier, care a devenit cunoscut drept un indulcitor sanatos si natural. Zaharul alb rafinat ajubge in bucataria noastra dupa ce trece printr-un sir de operatii tehnologice, cum ar fi rafinare sau tratamente chimice, care ii distrug proprietatile nutritive. Acesta nu hraneste organismul, deoarece nu contine enzime, minerale si fermenti. Dentitia si sistemul osos sunt afectate de consumul regulat de zahar, deoarece organismul neutralizeaza zaharul prin consumul resureslor de calciu. Mai mult, pentru ca zaharul sa devina alb, este tratat cu E 220, adica dioxid de sulf, care provoaca probleme ale sanatatii si distruge vitaminele din alimentele consumate. Asa ca, va trebui sa renunti la zahar. Incepe prin a reduce cantitatea consumata la jumatate, apoi tot mai mult, pentru ca, dupa o luna sa renunti definitiv. Pe cat posibil. Exista insa alimente care contin o cantitate mare de zahar despre care noi nu stim atunci cand le cumparam. Pentru a fi informati, trebuie sa studiem bine eticheta. Statisticile Uniunii Europene au aratat ca un adult consuma zahar intr-o cantitate de circa 40, chiar 60 de kg anual. Pentru a scapa de efectele nocive ale zaharului rafinat, exista mai multe alternative, precum fructele proaspete, mierea de albine, zaharul brun, zaharul de palmier. Consumul de fructe aduce organismului proportia de zaharuri care ii trebuie, glicemia revine la normal, pancreasul isi recapata functiile, iar gustul devine mai rafinat. Pe timp de iarna, se pot folosi fructe uscate, precum ar fi smochinele, caisele deshidratate, stafidele sau curmalele. Mierea de albine este binecunoscuta pentru beneficiile pe care le aduce organismului, fiind un aliment asimilat fara probleme. Atentie, insa, incalzita la o temperatura mai mare de 70°C, aceasta devine toxica. Zaharul brut sau brun este mai inchis la culoare si are o forma neregulata. Diferenta dintre zaharul brut si cel rafinat este ca primul face mai putin spuma si are punctul de topire mai scazut. Este, de altfel, o alternativa sanatoasa la zaharul alb, rafinat. Zaharul de palmier este unul dintre cei mai buni indulcitori care pot sa inlocuiasca zaharul alb, cu succes. Acesta este bogat in nutrienti, lucru care nu se intampla la indulcitori. Avand acelasi gust si aspect, zaharul de palmier este natural, nerafinat. Se topeste si se dizolva la fel ca zaharul regulat, insa are o aroma mult mai intensa, de caramel. Un lucru foarte important, zaharul de palmier are un indice glicemic scazut si face ca sangele sa absoarba caloriile mai incet decat zaharul rafinat. Printre beneficiile sale se numara reducerea semnificativa a riscului de a dezvolta cancer la san, o boala care afecteaza tot mai multe femei ale zilelor noastre.

Advertisements
 
Leave a comment

Posted by on July 4, 2013 in Comunicate

 

Tags: , , ,

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: