RSS

Afacerea ca arta sau arta poate sa fie o afacere?

24 Jan

afaceri,arta,afaceri si picturiDin cele mai vechi timpuri frumosul a fost exploatat pentru a se trage foloase imense din el. Pot sa afirm cu siguranta, ca daca as pune aceasta afirmatie intr-un cadru mai simbolistic, frumosul a fost dintotdeauna cea mai buna afacere.
Esti florareasa. Una dedicata sa faca bani din asta. Te trezesti zi de zi de dimineata si iti iei locul la coltul strazi pentru a vinde flori. A vinde frumosul este o afacere. Vinzi vise. Nu faci nimic altceva decat sa primesti bani in schimbul viselor si al iluziilor ce se gasesc in nylon-ul ce inveleste fiecare buchet de flori pe care il vinzi. Dar florile sunt frumoase. Nu esti o multinationala. Esti doar o florareasa ce isi face publicitate la coltul strazii prin verzuri pline de talc si prin faptul ca deja de atata timp esti acolo incat ai devenit parte integranta din decor. Oricine are nevoie urgenta de un trandafir ca sa-si ceara iertare pentru cine stie ce boroboata te stie prezenta acolo de dimineata pana seara. Asta iti este publicitatea si nicidecum campaniile publicitare complexe si costisitoare. Oamenii se nasc, proaspata mamica e rasplatita cu flori. Daca s-au nascut au ziua de nastere in fiecare an, trebuie flori. Nunti, botezuri, cumetrii, taieri de mot si sa nu uitam inmormantari. Ca deja ti-ai extins afacerea avand in vedere ca sti foarte bine ca toti suntem datori cu o moarte. Si mai vin si o jerba si o coroana. Ai afacerea ta.
Este o afacere, chiar daca e la coltul strazii, dar scoate venituri frumusele ca daca nu ar fi asa nu ar mai fi acolo. Si vinzi frumosul…
Cred ca nuanta se schimba putin cand este vorba de alte chestii mai sofisticate, gen tablouri sau mai stiu eu ce zorzonele mai deosebite. Aici trebuie sa creezi, sa apelezi la un target de piata care isi permite sa bage mana in buzunar si sa scoata cateva mii de euro pe care sa-i dea pe un tablou sau pe vreun sirag de perle. Aici intai trebuie investitii, buget, publicitate. Ehehe e de munca nu gluma. Dar e o afacere si vinzi iluzii, ca doar sunt multi care isi inchipuie ca un sirag de perle daruit intr-un mod romantic primeste inapoi numai dragoste. Hai sa fim seriosi. Comercializarea frumosului e de cand lumea si culmea nu a jenat pe nimeni. Se spune ca visele sunt pe gratis. Uite ca se pare ca nu e asa. Visele au cost de productie, au TVA si adaos comercial, visele platesc impozitete la stat pentru ca s-au vandut atat de bine incat au avut si profit.
Si cum lumea este o lunga insiruire de vise si dorinte iluzorii, frumosul, cel mai dicersificat produs de pe piata, zic eu ca va fi mereu pe primul loc in topul peferintelor indiferent de cat de scump sau ieftin este. Se adapteaza la orice fel de clientela si satisface in masa.
Visele se promoveaza singure si mai ales nu au nevoie de publicitate excesiva. S-ar eroda. Astfel nevoia de unicitate a produsului ce injghebeaza frumosul a crescut direct proportional cu pretul produsului finit.
Ma doare capul. Si cand stau sa ma gandesc ca in fond si la urma urmei am pornit de la ceva frumos.
D-le mie imi plac floraresele ce vand lacramioare. Au ele ceva mai aparte si au si TVA-ul inclus in pret. Nu mai trenuie sa-mi bat capul cu regula te trei simpla.

Va pup pe vise si ne-om mai citi cand imi revine inspiratia.

Advertisements
 
Leave a comment

Posted by on January 24, 2013 in Comunicate

 

Tags: , , , , ,

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: