RSS

Sintagme ce se pot aplica in afaceri

29 Nov

Am inceput sa cred ca nu exista asa ceva. Imi puneam problema doar din perspectiva atitudinii mele sa spunem mai liberale. Ca si exemplu pot sa dau faptul ca niciodata nu m-as duce la un interviu imbracat in costum si cu cravata.
Detest lumea afacerilor in costum. Sunt sigur ca multi o sa-mi sara acum in cap si o sa-mi spuna ca sunt dement. De parca mai conteaza.
Orice afacere ara ca si scop aducerea de profit. Ca sa pot sa aduc profit trebuie sa vand ceva. Ca sa pot sa vand ceva acel ceva trebuie sa fie un produs sau un serviciu ce sa ofere ceva in plus fata de cele deja existente pe piata.
Sa incercam sa facem un exercitiu de imaginatie.
Mi-am facut afacere. Vand dopuri de urechi numarul 5. Pana in prezent piata este deja inundata de asemenea produse. De mai buna sau de mai rea calitate. De ce vreau sa vand asa ceva cand deja se pare ca piata este saturata. Pentru ca asta e visul meu, afacerea mea.
Urmatorul pas ar fi sa imi construiesc un plan de afaceri care sa combata concuranta intr-un mod eficient. De unde asemenea plan cand eu nici cu pretul nu stau prea bine comparativ cu concurentii mei. Las problema in suspans si merg la capitolul promovare afacere si publicitate produs. Deja ma doare capul. Spoturile publicitare costa, pe internet imi ia prea mult timp sa ajung in top ceea ce ma va face sa risc si coltul de paine pe care azi il mananc. Afacerea mea pare sortita esecului inca din start. Dar ma incapatanez si imi spun in gand ca o sa fiu cel mai tare vanzator de dopuri existent pe planeta asta. Zis si facut. Acum am afacerea. Singura mea sansa este sa vand acest produs imbracat in alta haina, sau mai bine spus in alta ureche. Si ma gandesc ca acei oameni care imi sunt concurenti au ceva de afacerea lor merge asa bine. Au costume, au cravate si pantofi sclipiciosi, au stilouri elegante si agende de sute de euro. Pfuu ce afacere de succes. Dar cum au inceput?
Este evident ca nu am curajul sa ma duc sa intreb, desi acesta nu ar fi un pas gresit. Si atunci decid. Afacerea mea o sa se promoveze original.
Domne’ eu nu-mi dau jos blugii rupti si tricoul cu Metalica. Si nu pentru ca nu am mai facut dus de multa vreme ci pentru ca asta sunt. Asa ca imi promovez dopurile la doamnele suparata ca sotii lor sforaie, la domnisoarele rafinate si sensibile pe care trecerea pe strada a masinilor ce ridica gunoiul dimineata le produc convulsii, la copii ce vor sa se izoleze din lumea afacerilor in care parintii lor sunt bagati pana in gat si mai gasesc eu niste target-uri de astea deosebite.
Ma gandesc si imi spun in gand ca niciodata nu o sa renunt la a fi eu si daca afacerea mea prospera.
Oare asa sa fie sau o sa dau blugii rupti si tricoul cu Metalica pe cine stie ce costum scortos si nesimtit de scump!!!!
Vom trai si vom vedea ? Nu asa se spune?

 
Leave a comment

Posted by on November 29, 2012 in Comunicate

 

Tags: , , , , , , ,

Leave a Reply

 
