RSS

Despre marile companii ale lumii si dezastruoasa promovare online a acestora

01 Nov

Cand va ganditi la cele mai mari companii din lume va vin automat in minte nume celebre precum Coca-Cola, McDonald’s, Sheraton, Disney, IBM si General Electric. Nu numai ca au investit biliarde in marketing si publicitate, dar si-au cumparat si drumul catre mintea dumneavoatra. Va ofera o gama variata de produse si servicii care l-au facut sa devina o parte din viata dumneavoastra.

Insa ce nume va vin in minte  cand va ganditi la cele mai mari website-uri? Nume precum Google, Yahoo! Amazon, AOL, Kazaa sau Hotmail. Mantra anilor 90, care vedea web-ul ca fiind o tehnologie care ar distruge companii tradiţionale, a fost supraestimata. Dupa un deceniu şi jumătate de web, este clar că corporaţii lider din lume  au fost marginalizate pe web.

De exemplu cand vrem sa cautam online cel mai mare site de magazine din lume nu o gasim site-ul corespunzator celui mai renumit dintre  magazine, ci site-ul celui mai mediatizat magazin online.

De ce cele mai importante si vizitate site-uri din lume nu apartin celor mai mari companii din lume? Multe dintre cele mai renumite corporatii au site-uri pe care practic iti pierzi timpul fara nici un rezultat.

De exemplu site-ul McDonald`s ofera informatii despre mancare, insa nu au nici macar un meniu, Coca Cola nu prezinta pe site informatii despre aditivi, despre retete, despre istoricul companiei sau orice alta informatie importanta pentru un eventual fan Coca Cola. Toate aceste informatii au fost pozitionate sub tag-ul companie, unde se creaza si relatiile cu alti investitori. Website-ul unei alte companii de top, Johnson- Johnson, ofera informatii pretioase daca sti cum sa le accesezi, insa cand utilizatorul incearca sa intre pe pagina, nu reuseste sa il deschida cu nici unul dintre browserele de top.

Un alt exemplu de advertising online prost, este site-ul Duracell, unde o sa afli informatiile pe care le cauti referitoare la baterii doar  daca ai suficienta rabdare sa astepti deschiderea paginilor in timp ce privesti incarcarea foarte greoaie a unei baterii.

Site-urile acestor mari giganti pot fi comparate cu niste blockbustere hollywoodiene, in care se investesc sune impresionante in productie si efecte speciale, si doar o parte infima din buget pe ceea ce este cu adevarat important precum scenariul.

La ce recurg site-urile marilor companii cand nu promoveaza informatii pertinente despre continut? La efecte speciale, imagini, animatii, cladiri impozante etc.

Alte mijloace de publicitate si promovare online practicate de marile companii, care in loc sa iti ofere ceea ce cauti, iti pierd timp pretios cu selectarea regiunii sau a tarii din care ii accesezi, lucruri care ar putea cu usurinta fi detectate automat. Este ca si cum ai sta la o coada interminabila in asteaptarea unui serviciu.

Orice utilizator de web iti poate da exemple nenumarate despre cum nu a functionat un site, despre cum a dorit sa cumpere un produs online dar s-a ales doar cu o eroare de sistem, sau despre formulare de receptie pe care a trebuit sa le completeze in mod repetat dupa ce au dat eroare la submit!!!

Uneori erorile care le gasim in site-uri care apeleaza la nenumarate animatii in design, pierd mult din credibilitate datorita erorilor nenumarate care pot sa apara la un moment dat.

In concluzie la toata aceasta poveste, mai mult ca sigur iti doresti ca afacerea ta, mica sau mare, cum o sa fi ea, sa ajunga la renumele unor companii de success precum Coca Cola sau Duracell, insa ai grija sa nu faci aceleasi greseli majore pe care acestea le-au facut in crearea website-urilor. Nu o sa ajungi niciodata la acest renume daca website-ul afacerii tale va arata ca al lor!

Advertisements
 
Leave a comment

Posted by on November 1, 2012 in Comunicate

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: